marți, 21 august 2012

Vacanța 2012 - zilele 6 și 7 - Delta Dunării

Liniștea și lipsa turiștilor ne-au permis să ne apropiem mult de toate viețuitoarele Deltei
Delta. Nimic mai frumos în sud-estul României. O oază de liniște, frumuseți la tot pasul, canale și lacuri pe care te poți rătăci ușor. 

Din păcate delta noastră e prea puțin cunoscută. Prea puțini turiști intră în Deltă și asta datorită lipsei de implicare a autorităților, după cum se plângeau gazdele noastre din Mahmudia.
Am trecut Dunărea cu bacul la Brăila, pe o apă neliniștită, cu valuri mari ce făceau ca apa să intre mult pe bac, chiar să-l traverseze și să îngroape practic roțile mașinilor până aproape de jumătatea lor. După emoțiile trăite pe bac, debarcarea ne-a adus în fața unui drum aproape pustiu, cel puțin până la Tulcea. Am trăit acel sentiment că suntem pe o insulă, departe de civilizație. Seara ne-am cazat la pensiunea Mini-camping din Mahmudia, acolo unde împreună cu Gelu (proprietarul pensiunii, dar și al bărcii cu motor cu care urma să mergem în următoarea zi pe canalele deltei) am stabilit traseul ce avea să-l urmăm. 
A doua zi dimineața am avut inspirația să plecăm înainte de ora 7, astfel încât am găsit apa deltei neatinsă de nicio urmă de barcă, iar toate vietățile la locurile lor de înnoptat. Cele peste 5 ore petrecute pe canalele și lacurile din sudul Deltei Dunării au însemnat pentru noi toți, dar mai ales pentru Ilinca, o bucurie de nedescris, o nouă pagină frumoasă din vacanța din acest an.
La plecarea din Deltă spre următoarea destinație - litoralul Mării Negre - am avut puterea, la peste 40 de grade celsius în toiul amiezii, să vizităm cetatea Enisala, fiind singurii vizitatori la acea oră, trezindu-l chiar din somn pe ghidul ce-și revenea după ce, în urmă cu doar 2 zile, avusese 3000 de oaspeți ce au asistat la un concert în care au cântat Holograf, Mircea Baniciu sau Vunk.
Vă invit în continuare să vizualizați prin fotografii itinerariul nostru în inima Deltei Dunării:
(click pe prima fotografie și apoi se vor deschide toate, succesiv)
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu